Keresés ebben a blogban

2012. január 26., csütörtök

Mennyi az annyi?

Pár napja felhívott a kisebbik nővérem, hogy most akkor mennyibe kerül egy kutya chippezése. Mondtam neki, hogy a törvény szerint 3.500 HUF.
Igen ám, de ő megkérdezte Gödön két állatorvostól is, és sehol sem ezt az árat mondták neki. Az egyiknél 7.000 HUF, a másiknál "akciósan" 3.500.- + 1.000.- HUF egyéb jogcímen, de sajnos már nem emlékszem milyen címszó alatt.
Mondtam neki várjon, utána kérdezek.
Megtettem, szerencsére egy közeli ismerősünk részt vett a törvénymódosításban, így a legmegfelelőbb embertől tudtam kérdezni.
És igen, mondhat bármit az orvos, hogy ez neki nem éri meg és ráfizetés, hogy nincs még egyértelműsítve, hogy ez az ár pontosan mit takar, stb., attól még 3.500.- HUF-ért köteles chippelni a kutyát.
Az Állatvédelmi törvény, ide vonatkozó részét a 42/A paragrafusában olvashatjátok.
Az viszont nem derült ki, hogy ha az állatorvos ezen az áron felül x jogcímen (mondjuk vizsgálati díj) plusz pénzt is elkér, akkor mi a teendő.. Betartatni mi, gazdik nem tudjuk. Hogy ezt vki betartatja e? Nem tudom.
Az én ötletem az, hogy a törvény ismeretében jelezni kell a dokinak, hogy mi a törvényes ár, és azt is, hogy ennek az intézkedésnek nem a haszonszerzés a célja, hanem egy átfogó rendszer kiépítése. Hasznot meg a jól végzett munkájáért cserébe reméljen, olyan esetekben mikor oltást ad, vagy valóban gyógyítja a hozzá vitt állatot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése